Menu Sluiten

Ervaringen van stagiaires en afstudeerders

Minor opdracht Hogeschool Rotterdam – Economische studies

5 studenten van de opleidingen Entrepeneurship (Timo de Winter – Rick de Ruiter en Sem Janse), International Event Management (Jessie Kuijpers) en Commerciele Economie (Frederiek van Veen) aan de Hogeschool Rotterdam, zijn vanaf september 2019 tot februari 2020 bij Orange Schade werkzaam geweest voor de minor: ¨Marketing in een online wereld¨. Op donderdag 30 januari j.l. zijn de resultaten van de groepsopdracht gepresenteerd en kregen de studenten een 10! Een topprestatie van dit team!

studenten-hro

 

Het team poseert trots na de presentatie op de trappen van de Hogeschool Rotterdam lokatie Kralingse Zoom met bedrijfsleider Marco Klunder van Orange Schade.

De minor bestond uit een gezamelijke opdracht om de online marketing van Orange Schade een nieuwe impuls te geven. Iedere student had zijn/haar eigen specialisatie en creëerden daarmee een unieke samenwerking. Na enige weken van analyse van de bestaande website, webanalytics en het analyseren van klanteninformatie is het team tot een plan van aanpak gekomen dat na goedkeuring direct in werking is gezet. Het team heeft o.a. bereikt dat er een nieuwe website werd ontwikkeld, de bezoekersaantallen op de website en het aantal telefoontjes toenamen en een social media, SEO, SEA en contentmarketing strategie is uitgewerkt. Ook zijn de studenten actief geweest in het ontwikkelen van videomateriaal voor social media en de narrowcastingsystemen die binnen Orange Motors Autogroep worden gebruikt. De studenten werden begeleid door Alexander Roos, marketeer bij Orange Motors Autogroep en Marco Klunder, bedrijfsleider van Orange Schade. In wekelijkse overlegmomenten werkte het team intensief samen met de marketeer en de bedrijfsleider waarin de voortgang van het project werd besproken en waar nodig bijgestuurd.

Wil jij ook een groepsopdracht voor jouw MBO of HBO opleiding doen bij Orange Schade of bij één van onze andere bedrijven? Neem contact op met Werken bij Orange Motors en informeer naar de mogelijkheden!

Afstuderen bij Orange Motors

Martijn en Marciano hebben in de periode februari t/m juni 2018 een afstudeerstage gedaan bij Orange Motors Rotterdam. Beiden zijn ze werkzaam geweest op de afdeling marketing, sales en aftersales en hebben daar ook het afstudeeronderzoek binnen Orange Motors gedaan. De focus van de afstudeeropdracht van Martijn was een naamsbekendheidsonderzoek en Marciano een onderzoek naar het verhogen van klantretentie.

Hoe ziet een afstudeerstage dag eruit?

Martijn: “Het grootste gedeelte van een dag besteed ik mijn tijd aan het uitwerken en uitvoeren van mijn afstudeeropdracht, hierbij krijg ik erg veel vrijheid van mijn stagebegeleiders. De ondersteuning die ik hierbij krijg ervaar ik als erg prettig en leerzaam. Daarnaast komt het geregeld voor dat ik ondersteuning bied aan verschillende marketing en sales activiteiten. Denk hierbij aan verkoopprijsvergelijkingen, website monitoren en het aantal verkochte auto’s inzichtelijk maken voor de verkopers binnen Orange Motors. De afwisseling tussen het verrichten van onderzoek en overige werkzaamheden zijn goed te combineren”.

Marciano: “Evenals Martijn krijg ik erg veel tijd en ruimte voor het verrichten van mijn afstudeeronderzoek. De toegang tot databases en de vrijheid die ik krijg om bijvoorbeeld interviews af te nemen werkt voor mij kwaliteit verhogend. Naast de activiteiten die ik doe om mijn afstudeeronderzoek te kunnen afronden, ben ik ondersteunend op het gebied van marketing en aftersales. Het uitvoeren van een benchmark onderzoek naar aftersales prijzen en uurtarieven van concurrenten, het berekenen van productiviteit- en effectiviteitspercentages en het bijwerken van pagina’s op de website zijn voorbeelden van werkzaamheden waar ik mij dagelijks mee bezig houd. Deze werkzaamheden, los van mijn scriptie, zijn voor mij een toegevoegde waarde van deze stage.

Zou je anderen aanbevelen om bij Orange Motors stage te lopen of afstuderen?

Beiden: “Zeker weten! Allereerst vinden wij de sfeer op de werkvloer erg prettig, collega’s zijn erg meedenkend en staan altijd voor ons open om vragen te beantwoorden. Daarnaast zijn de vrijdagmiddagborrels erg gezellig en je voelt je hierdoor meteen thuis binnen de organisatie. Leuke bijkomstigheden zijn bijvoorbeeld de samenwerking van Orange Motors met Feyenoord, af en toe bijspringen bij andere afdelingen als er hulp nodig is en het TV-debuut van Martijn op EditieNL voor een reportage”.